رستوران، فست فود، کافی شاپ

0 تا 100 راه اندازی رستوران و ترفندهای بالا بردن فروش

چگونه فروش رستوران را بالا ببریم!

()

چگونه فروش رستوران را بالا ببریم!

زمان راه‌ اندازی رستوران، به چالش‌ها و مسائل مهمی برای صاحبان کسب و کار منجر می‌شود. به عنوان مثال، مدیران رستوران‌ها و خدمات صنعت غذا با رقبای فراوان در سراسر شهر و حتی کل کشور روبرو هستند و موفقیت در مقابله با این رقبا بسیار حائز اهمیت است. یکی از دغدغه‌های اساسی در صنعت خدمات غذایی و رستوران، افزایش فروش است. برای دستیابی به این هدف، حفظ مشتریان فعلی و جلب مشتریان جدید امری اساسی است. تعادل میان حفظ مشتریان و جذب مشتریان جدید، کلیدی در بهبود رونق و سودآوری رستوران‌ها می‌باشد. این مقاله به بررسی راهکارهای افزایش فروش در این صنعت می‌پردازد، که با هم می‌توانند به بهبود عملکرد و سوددهی رستوران‌ها کمک کنند.

برای شروع این مسئله باید از قبل راه اندازی رستوران شروع کنیم!
در زمان راه اندازی رستوران در تهران باید به نکات قابل توجه دقت کنیم :

  • موقعیت مکانی رستوران
  • بازار هدف
  • متراژ رستوران
  • کانسپت رستوران
  • کانسبت منوی غذایی
  • نام رستوران
  • خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت
  • استخدام و آموزش پرسنل سالن و آشپزخانه
  • و در نهایت باید تامین بودجه

اگر تمام مراحل و نکات را درست انجام دادین و رستوران خود را افتتاح کردین, حالا باید به فکر افزایش فروش باشید که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

 

چگونه فروش رستوران را بالا ببریم؟

فصلی بودن ، رقابت ، اقتصاد و عوامل بیشمار دیگر می توانند در تعداد افرادی که به رستوران شما می آیند نقش داشته باشند.

اما یک چیز برای رستوران دارها ثابت است:

مهم نیست که چقدر می فروشید ، همیشه احساس می کنید می توانید برای افزایش فروش رستوران بیشتر تلاش کنید.
حتی موفق ترین مشاغل رستوران داری پتانسیل افزایش فروش را دارند.
در گذشته ، صاحبان رستوران ها معتقد بودند که پرداخت هزینه تبلیغات بهترین راه برای افزایش فروش رستوران است.
در حالی که هنوز این پتانسیل برای نشان دادن نام تجاری شما در معرض دید عموم است ، اما این یک اقدام پرهزینه است  و کارکرد آن تضمین نمی شود.
اگر به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستید ، سعی کنید زمان و پول خود را برای ایده های  موثرتر و مدرن برای افزایش فروش رستوران سرمایه گذاری کنید.

 

 

 

سود رستوران چقدر است؟

درآمد مبلغی است که از فروش آیتم های غذایی و … رستوران خود به دست می آورید و حاشیه سود مقدار پولی است که پس از پرداخت هزینه های عملیاتیِ معمول خود از درآمد باقی می ماند.

درآمدی که از رستوران خود به دست می آورید با حاشیه سود شما که توسط تعدادی از عوامل از جمله ظرفیت شما، تعداد صندلی ها، قیمت منو، موقعیت مکانی، فصلی بودن کسب و کار شما و موارد دیگر تعیین می شود، یکسان نیست.

 

 

 

نحوه محاسبه درآمد رستوران

برای محاسبه درآمد رستوران با بررسی میزان ظرفیت رستوران خود شروع کنید. تعداد کل صندلی های ارائه شده در هر شیفت چقدر است؟ با استفاده از داده های سیستم POS رستوران خود، باید بتوانید تعداد کل فروش خود را برای هر روز بر تعداد مهمانان تقسیم کنید. این به شما بینشی در مورد میزان خرج کردن مشتریان می دهد.

اگر از قبل یک مکان داشته باشید و نیاز به اجاره نباشد، محاسبه درآمد رستوران آسان تر است. برای محاسبه درآمد برای اولین بار، باید داده‌هایی را در مورد میانگین تعداد مشتری روزانه، مقدار پولی که مشتریان به طور کلی خرج می‌کنند و درآمد روزانه‌تان در طول یک ماه را جمع‌آوری کنید.

می توانید از درآمد ماهانه خود برای محاسبه میانگین درآمدی که می توانید در سال از رستوران خود انتظار داشته باشید استفاده کنید.

 

اگر ماه را 30 روزه فرض کنید

10 روز با 70 مهمان

12 روز با 75 مهمان

8 روز با 60 مهمان

 

میانگین محاسبه شما این خواهد بود:

 

(70*10) + (75*12) + (60*8)

700 + 900 + 480 = 2080

2080 / 30 = 69.3

 

 

بنابراین میانگین تعداد مهمانان شما در روز حدود 69 نفر است.

 

 

برای افزایش فروش یک رستوران، شما می‌توانید از استراتژی‌ها و روش‌های متعددی استفاده کنید.

 بهبود کیفیت غذا و خدمات:

اطمینان حاصل کنید که غذاهایتان با کیفیت بالا و خدمات مشتریان عالی دارند. اگر مشتریان راضی باشند، احتمال افزایش تعداد مشتریان و تکراری شدن سفرها به رستوران شما افزایش می‌یابد.

 

بازنویسی منو:

منوی رستوران خود را به‌روز کنید و انواع غذاها و نوشیدنی‌های متنوع را ارائه دهید. این کمک می‌کند تا مشتریان مختلفی را جلب کنید.

 

تبلیغات و بازاریابی:

از راهکارهای تبلیغاتی متنوع استفاده کنید، از جمله تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محلی، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه برای جذب مشتریان جدید.

 

ایجاد تجربه منحصر به فرد:

برای جلب مشتریان، ایجاد تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد در رستوران خود را در نظر بگیرید. این می‌تواند از ایجاد دکوراسیون خاص گرفته تا ارائه موسیقی زنده یا برگزاری رویدادهای خاص شامل باشد.

 

تعامل و معاشرت با بازار هدف:

شرکت در رویدادها و جوامع محلی و ایجاد ارتباط با مشتریان محلی می‌تواند به افزایش فروش کمک کند.

 

ارائه سفارش آنلاین چه اهمیتی در افزایش فروش رستوران دارد؟

 

 

ارائه تحویل به خانه و سفارش آنلاین:

امروزه بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که غذای رستوران را به خانه تحویل بگیرند. ارائه خدمات تحویل به خانه و سفارش آنلاین می‌تواند محدودیت‌های مکانی را از بین ببرد.
که البته اپلیکیشن هایی هست مانند اسنپ فود که مسیر را بسیار راحت تر کرده است.

 

ارتقاء تجهیزات آشپزخانه رستوران و کم کردن زمان سفارشگیری با استفاده از تکنولوژی :

استفاده از تکنولوژی‌های مدرن برای مدیریت سفارش‌دهی و پرداخت مشتریان می‌تواند فرآیند سفارش‌دهی و پذیرش سریع‌تر کند.
در نهایت برای سریع تر کردن روال خروجی آشپزخانه باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را به روز کرد.

 

اعتبارسازی مشتریان:

ایجاد یک برنامه اعتبارسازی برای مشتریان و ارائه تخفیف‌ها و جوایز به مشتریان وفادار می‌تواند به افزایش تکراری شدن سفرها و افزایش وفاداری مشتریان کمک کند.

 

پیشنهادات و انتقادات مشتریان:

به بازخورد و نظرات مشتریان گوش دهید و تغییرات مورد نیاز را اجرا کنید.

مدیریت هزینه‌ها:

کاهش هزینه‌های غیرضروری و بهبود مدیریت مالی می‌تواند به تراز سودآوری کمک کند.

ترکیب متنوع از این استراتژی‌ها و تطبیق آنها با نیازهای رستوران شما می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. همچنین مهم است که موفقیت را به صورت مداوم نظارت کرده و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

 

لوکیشن رستوران خود را در گوگل مپ ثبت کنید!

ارائه سفارش آنلاین چه اهمیتی در افزایش فروش رستوران دارد؟

در راه اندازی رستوران برای افزایش فروش رستوران خود ، باید انتخاب مشتریان خود را نسبت به رقیب خود آسان کنید.

اگر سفارش آنلاین ارائه می دهید ، این به آشپزخانه و کارکنان شما اجازه می دهد تا سفارشات بیشتری را در زمان کمتر تکمیل کنند. افراد می توانند از رایانه یا تلفن های هوشمند خود سفارش دهند.
مهمانان شما می خواهند یک غذاخوری راحت داشته باشند ، نه یک تجربه پیچیده.
با ارائه سفارشات آنلاین در رستوران خود ، کار را برای آنها آسان کنید و فروش خود را همزمان افزایش دهید.

ارائه سفارش آنلاین به اهمیت بسیار زیادی در افزایش فروش رستوران دارد. این اهمیت به دلایل زیر می‌باشد:

1. افزایش دسترسی به مشتریان:

ارائه سفارش آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی از هر مکانی و در هر زمانی غذا از رستوران شما سفارش دهند. این افزایش دسترسی به مشتریان باعث می‌شود که تعداد سفارش‌ها و فروش افزایش یابد.

2. توسعه کسب و کار:

ارائه سفارش آنلاین به شما امکان می‌دهد تا بازار مختلفی را به خود جلب کنید. مشتریانی که از دور و حتی از شهرهای دیگر به دنبال غذای شما هستند، می‌توانند از خدمات سفارش آنلاین شما بهره‌برند.

3. تجربه مشتری بهتر:

سفارش آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی منوی رستوران شما را مرور کرده و غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این تجربه آسان و سریع می‌تواند به مشتریان احساس بهتری از راحتی و رضایت بدهد.

4. افزایش فروش متوسط:

برخی مشتریان ممکن است سفارشاتی اضافی نیز به سفارش اصلی خود اضافه کنند، مانند نوشیدنی یا دسر. این افزودنی‌ها به فروش متوسط اضافه می‌شوند.

5. افزایش وفاداری مشتریان:

ارائه سفارش آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم با رستوران شما ارتباط برقرار کنند. این ارتباط می‌تواند به افزایش وفاداری مشتریان و تکراری شدن سفرها به رستوران شما کمک کند.

6. افزایش بهره‌وری:

با سفارش آنلاین، از طریق نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌ها، می‌توان بهره‌وری فرآیند سفارش دهی و پیک‌رسی را افزایش داد. این موضوع می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد عملیاتی کمک کند.

7. ردیابی دقیق سفارشات:

از طریق سفارش آنلاین، شما می‌توانید سفارشات را به دقت ردیابی کنید و به موقع تحویل دهید. این امر به تجربه مشتری کمک می‌کند و ممکن است به افزایش اعتماد مشتریان و تکراری شدن سفرها منجر شود.

در کل، ارائه سفارش آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا به تعداد بیشتری مشتری دسترسی پیدا کنید و فروش رستوران خود را افزایش دهید. این روند به طور عمده به بهبود تجربه مشتری و تسهیل سفارش دهی و تحویل مرتبط است.

 

راه اندازی رستوران در تهران

 

لوکیشن رستوران خود را در گوگل مپ ثبت کنید!

این کار باعث می شود مشتریان جدید موقعیت مکانی شما را از هر جای شهر پیدا کنند!!!

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، رستوران خود را در Google برای کسب و کار من ثبت کنید.

حضور در Google برای کسب و کار من اعتبار غیرقابل انکاری به حضور آنلاین شما می افزاید.

اگر شخصی شما را در Google جستجو می کند ، ساعات کار ، وب سایت ، موقعیت مکانی و عکس های شما همه در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند.

 

 منوی خود را با دقت بنویسید

برای شروع کار راه اندازی رستوران در تهران قطعا سرآشپز یا راه اندازی رستوران این کار را خواهد کرد و جزو وظایف آنهاست که با دقت این کار را انجام دهند.
و مطمئنا بسیار دقیق این کار را برای شما انجام خواهند داد. اما به هر حال شما باید برای یک بار هم که شده یاد بگیرید تا در شرایط متفاوت بتوانید این کار را انجام دهید.

برخی از آیتم های منو و قیمت غذا در راه اندازی رستوران در تهران شما ممکن است فروش شما را پایین تر از حد ممکن نگه دارد.

شاید آیتم منویی که فکر می کنید سودآور است!

اما در نظر مشتریان شما بسیار گران باشد ، یا شاید زمان آن رسیده باشد که غذایی که هیچکس سفارش نمی دهد ، کنار بگذارید.

فکر می کنید مدل قیمت گذاری شما ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشد؟

تنها راه اطمینان ، شروع مهندسی منو و راهبردی است.

انتخاب نقاط قیمت و پیشنهادات منو که فروش رستوران را افزایش می دهد را شروع کنید.

 

برای افزایش فروش اولین تبلیغات; تبلیغات دهان به دهان است!

شما نمیتوانید  انتظار داشته باشید که شاهد افزایش فروش رستوران بدون کیفیت غذا و ارائه آن انجام گیرد.

تبلیغ دهان به دهان بسیار قدرتمند است:

در حالی که یک مشتری راضی رضایت خود را با سه نفر در میان می گذارد.

یک مشتری ناراضی شکایات خود را با 10 نفر در میان می گذارد. با این منطق ، شما می توانید مشتری را برای همیشه از دست بدهید .

نگذارید این اتفاق بیفتد! به طور مداوم یک تجربه استثنایی را برای همه مهمانان فراهم  کنید که باعث افزایش فروش رستوران یا سوخاری کیلویی و ارتباطات آنها می شود.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید. / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

منبع
https://satrappishgam.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!