موبایلتکنولوژی

نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۴

()

گوشی Xiaomi 14 یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که به دلیل قابلیت‌ها و مشخصاتی که دارد، در کنار قیمت بسیار مناسب، تبدیل به کی از بهترین گوشی های موبایل بازار شده است. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل Xiaomi 14 می‌پردازیم.

بررسی طراحی گوشی شیائومی شیائومی ۱۴

نقد و بررسی گوشی شیائومی 14

قاب پشتی شیائومی ۱۴ از متریال شیشه‌ای ساخته شده است که به گوشی ظاهر براقی می‌بخشد. با ضخامت ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۳ گرم، این گوشی از دیدگاه طراحی و ارگونومی نیز نقاط قوتی دارد. رنگ‌های موجود شامل دو نسخه از راک فیروزه‌ای و سفید می‌باشد، که هر کدام زیبایی و شیکی خاص خود را دارند. به طور خاص، نسخه راک فیروزه‌ای با طراحی بافت گرد و نسخه سفید با روش PVD فیزیکی، جذابیت خاصی به این گوشی اضافه می‌کنند.

کسب و کارت رو رایگان تبلیغ کن !

بررسی صفحه نمایش گوشی Xiaomi 14

نقد و بررسی گوشی شیائومی 14

گوشی شیائومی ۱۴ دارای یک صفحه LTPO OLED با ابعاد ۶.۳۶ اینچی و وضوح ۱۲۰۰ در ۲۶۷۰ پیکسل است. این صفحه نمایش رنگ‌ها را بسیار خوب و باکیفیت نشان می‌دهد و کنتراست خوبی دارد. صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که در این رده قیمتی کمتر گوشی با این مشخصات یافت می‌شود. نرخ تازه سازی بالای این نمایشگر نیز باعث شده حرکات صفحه روان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

نمایشگر گوشی Xiaomi 14 از نرخ نوسازی متغیر ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند، حداکثر روشنایی محلی سازی می تواند به ۳۰۰۰nits می‌رسد و یک کم نور DC کامل وجود دارد که در هر بعد یک سطح عالی است. از طرف دیگر نباید نسبت به پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ غافل شویم که باعث می‌شود کیفیت بالایی را در تصاویر و فایل‌های ویدیویی ضبط شده شاهد باشید.

بررسی نرم افزار و سخت افزار گوشی Xiaomi 14

نقد و بررسی گوشی شیائومی 14

گوشی Xiaomi 14 با سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS ارائه می‌شود که امکانات جدیدی را به کاربران می‌دهد و بهبودهای امنیتی را فراهم می‌کند. این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 بهره می‌برد که با پایه تراشه ۴ نانومتری، عملکرد بسیار بالایی دارد. پردازنده گرافیکی Adreno 750 همچنین عملکرد قابل توجهی را در پردازش گرافیکی ارائه می‌دهد.

 

گوشی Xiaomi 14 با حافظه داخلی حداقل ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت به کاربران ارائه می‌شود که این مقادیر بسیار بالا در این رده قیمتی است. این مقدار حافظه بیشتر به کاربران اجازه می‌دهد تا حجم زیادی از فایل‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها را در گوشی ذخیره کنند و از عملکرد بهتری برخوردار باشند. اما لازم به ذکر است که این گوشی از کارت حافظه خارجی میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی عملکرد دوربین‌ گوشی Xiaomi 14

نقد و بررسی گوشی شیائومی 14

در گوشی Xiaomi 14، دوربین سه گانه‌ای با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.6 قرار دارد که توانایی عکاسی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. همچنین، این گوشی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسل تله‌فوتو و سنسور ۵۰ مگاپیکسل اولتراواید نیز است. این ترکیب از دوربین‌ها به کاربران امکان عکاسی با زوایای مختلف و در شرایط مختلف را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین موبایل سامسونگ تا ۱۵ میلیون

 

در بخش جلویی گوشی Xiaomi 14، سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد که با گشودگی قابل قبول، عکاسی سلفی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های شخصی خود را با جزئیات بالا و رزولوشن بالا ثبت کنند و از تجربه‌ی عکاسی لذت ببرند.

بررسی عملکرد باتری گوشی شیائومی ۱۴

نقد و بررسی گوشی شیائومی 14

شیائومی ۱۴ با باتری ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعت، به همراه فناوری‌های شارژ سریع و شارژ وایرلس، ارائه می‌شود که امکان شارژ سریع و مطمئن را به کاربران ارائه می‌دهد. با فناوری شارژ سریع ۹۰ وات سیمی، کاربران می‌توانند در مدت زمان کوتاهی باتری گوشی را به طور کامل شارژ کنند. همچنین، شارژ وایرلس ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات نیز از ویژگی‌های جذاب این گوشی است که به کاربران امکان می‌دهد باتری خود را به راحتی و سریع شارژ کنند.

با توجه به زمان شارژ کوتاه و قدرتمندی که این باتری دارد، کاربران می‌توانند از طولانی‌ترین زمان ممکن برای استفاده از گوشی لذت ببرند، بدون اینکه نگران شارژ آن باشند. بنابراین، شیائومی ۱۴ به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های با قدرت باتری در بازار شناخته می‌شود و گزینه‌ی عالی برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی قدرتمند و با عمر باتری بلند مدت هستند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید. / ۵. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!